موتور بنزینی - cylinder petrol engine

موتور بنزینی




با تشکر از شما برای خرید در



تولید کننده: RealSim
چاپ

این محصول، هسته مرکزی دستگاه موتور بنزینی (cylinder petrol engine) است. سوخت از مخزن به موتور پس از فشار دادن کلید پمپ مخزن، وارد لوله مدرج شده و تا زمانی که دست بر روی کلید قرار دارد سوخت وارد لوله می گردد. در بالای لوله مدرج مسیری تعبیه گردیده است تا در صورتی که لوله مدرج کاملاً پر شد، اضافه بنزین به مخزن بازگردانده شود.

در پایین لوله مدرج دو شیر قرار داده شده است که یکی در مسیر موتور و دیگری برای تخلیه سوخت است. خروجی اگزوز موتور به یک مبدل پوسته و لوله وصل شده است که گاز خروجی موتور از آن عبور می کند. آب نیز در خلاف مسیر گاز در درون لوله های مبدل حرکت می کند تا مقداری از گرمای دود را جذب کند و سپس دود از مبدل خارج شده و وارد محیط آزاد می گردد. آب درون مبدل قبل از ورود از یک روتامتر تابلویی شیردار عبور می کند تا مقدار دبی آب مشخص گردد.

در شفت خروجی موتور یک عدد دینامومتر و دورسنج به ترتیب جهت اندازه گیری گشتاور موتور و دور موتور تعبیه شده است. به موتور یک مصرف کننده(هیتر) وصل شده است که با تغییر توان هیتر بار بر روی موتور بیشتر شده که باعث تغییر دور و گشتاور موتور می گردد.

 


 

 اهداف آزمایش:

-   محاسبه مصرف ویژه سوخت
-   محاسبه گرمای اتلافی موتور 
-   محاسبه قدرت خروجی با توان ترمزی
-   محاسبه مقدار انرژی گرمایی کل اعمال شده توسط سوخت
-   محاسبه راندمان مکانیکی، راندمان اسمی و راندمان ترمزی موتور 

 


 

 مشخصات فنی:

موتور بنزینیسیلندر با خنک کن آب
- توان خروجی ماکزیمم تقریباً 63 اسب بخار
- دارای سنسورهای مختلف از جمله دما، دور و ...
- مشاهده نسبت هوا به سوخت
- حجم سیلندر: 1323 سی سی
- قطر سیلندر: 71 میلیمتر
- کورس سیلندر: 83.6
- نسبت تراکم: 9.7

 

 

این محصول هنوز بازنگری نشده.